Emotional Dependency

خب چون حس میکنم ممکنه خیلی ها دقیق ندونن "وابستگی عاطفی" چیه و چرا بده پس سعی کردم یه توضیح مختصر رو ازش بیان کنم(این ها حرف های خودم نیست و من فقط ترجمه کردم): 

وابستگی عاطفی به حالتی میگن که فرد نمیتونه مسئوولیت احساسات خودش رو قبول کنه، مثلا فرد احساسات مختلفی مثل غم و اندوه یا اضطراب یا افسردگی رو تجربه میکنه اما نمیتونه اون ها رو بپذیره و احساساتش رو پرورش بده.

این دسته از افراد میخوان که به احساساتشون توجه نکنن و این باعث میشه به تایید دیگران احتیاج داشته باشن. از نظر عاطفی به دیگران وابسته میشن - به ویژه به پارتنرشون- و برای ارزش و شخصیت بخشیدن به خودشون و زندگیشون به توجه و تایید کسی که بهش وابسته هستن نیاز دارن.

وابستگی عاطفی زمانی که برای احساس خوشبختی و خوشحالی به دیگران تکیه میکنیم به وجود میاد و میتونه نتیجه بدی روی زندگی و آرامش فرد بزاره. 

کمی وابستگی به طرف مقابل توی یک رابطه طبیعی هست اما وقتی شادی و خوشحالی فرد به احساسات طرف مقابلش وابسته میشه حالت نامتعادل و ناسالم داره و در نتیجه باعث میشه نیاز داشته باشین طرف مقابل هر زمانی که بخواین حمایت و توجهش رو بهتون نشون بده وگرنه به عبارتی از لحاظ احساسی فلج میشید.

خب امیدوارم متوجه شده باشین :>

و ما امشب اینجاییم تا درمورد تجربیاتتون در این باره بشنویم:

Emotional Dependency

 

+ تو بی عانست، چون حمایت از چالش قبل آنچنان زیاد نبود - حداقل در مقابل چالش اول، تفاوتشون چهار برابر کمتر بود- زیاد نمیدونم میشه گفت با انگیزه نبودم ولی کی اهمیت میده؟ لتس گو

 

۶ موافق ۰ مخالف

آخه چالش اول جوری بود که چندین بار پیام میدادیم-

بی انگیزه نشو :")

هوممم 

باشه:>

آفرین...

 

ولی یچیزی من هنوز متوجه نشدم...

ینی فکر میکردم وابستگی عاطفی ینی به لحاظ احساسی به یکی وابسته باشی :"

:>


یجورایی همین معنی رو میده دیگه*-*

تو این یکی من بردم.

این خوبه- :>

چیزه. قبلی یه جوری بود که )خوشبختانه) همه توش تجربه نداشتن واسه همین کمتر بود. حرفای نزده همیشه بیشتره.:*

خب.. من تجربه همچین چیزی رو ندارم*-*

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان